Saturday, 1 October 2011

Stiplave masove gulky s mozzarelou v stiplavej paradajkovej omacke ;) Hot meatballs with mozarella pearls in chilli tomato sauce...

No dnes moj den zacal vselijako, len nie najlepsie. Najprv sme vstali trosku neskoro, kedze deti zaspali v noci neskoro... Tak rychlo sup sup prezliect z pyzamok, umyt sa a podme rychlostne ranajky. Manzel odisiel do prace. Ja som nachystala obed..a tesila som sa na stretko, ktore sa malo uskutocnit o 2pm... O jednej hodine som sla, ze zohrejem Ahmedkovi obed..upss ake bolo moje prekvapko, ked som zistila, ze nic nemam...vlastne dnes som mu mala nachystat nove. Ale ja som si bola akasi ista, ze mam v ladnicke este porciu na dnes ;(. Tak so strachom v gatiach, som mu ponukla hotove jedlo vo flasi. Alhamdullilah..zjedol to.
Zarka tam este mala polievocku, tak sme to vychlipkali... pripravili sa do parku a sup sup ideme....
V parku sme sa stretli s dievcatami, ale na moje velke sklamanie..alebo udiv (?) Ahmedko bol velmi zly. Stale plackal, len som sa od neho vzdialila. To sa mi este nestalo. Ved aj u svokrovcov zostava sam, v playcentre sa sam hraje. Ani si nespomenie, ze niejaka "mama" existuje. Skusila som ho oblbnut jedlom, a dalsi sok..odmietol ho. To je asi prvy krat, co mi odmietol niejake jedlo. Mala som si to odfotit, ako senzacia roka ;) ..Tak jedine co mi ostavalo, bolo pobalit sa a hajde domov ;( ... Po ceste domov Zarka dostala zachvat ..YUMMYYY YUMMYYYY.. a skuste vysvetlit placucemu, hysterickemu dietatu, ze mu nedate ziadny keksik, lebo doma ho caka riadny olovrant ;( Nepochopi to..Tak celu cestu preplakala, prekricala ...Aspon si mamku mohol kazdy poriadne prezriet. Som si ista, ze ma nikto neprehliadol... Vlastne, uz si ma vsimli na ihrisku -  ako nevsimavu matku, ked Zarka spadla a ja som to nevidela. Cely cas mam na Zarke oci, a akurat v minute kedy ich otocim, aby som premiestnila Ahmedka, ona spadne.... Zakon schvalnossti. Ale alhamdulillah nic sa jej nestalo..ale ten pocit..Uz ju nikdy nepustim z oci...;)
Takze, aby som sa vratila k tomu placu..tesne pred domom konecne zaspala so slovami YUMMMYYYYY na perach.. Pomalicky som ju premiestnila na gauc, aby dalej spinkala.. O hodinku sa zobudila s krikom a placom YUMMYYYYY.... Pripadalo mi to, akoby ta hodina sa vymazala (ked spala) a vlastne ona pokracuje v svojej hysterii.... Zazrak, ako si to dieta pamata. Ja ako tyran matka, som jej ponukla zemlu s masielkom..OMG velkaaa chyba... Zacal hystericky plac vyssieho stupna, myslela som, ze sa zadusi... Ako to skoncilo? Vzdala som to ;( ... dostala po com tuzila...
A potom som oboch chytro odpratala do kupelne a do vane, len nech mam PEACE....
Teraz si tu vylievam dusu...co som ani nemala na plane....

Podme radsej k receptu:
Stiplave masove gulky s mozzarelou v stiplavej paradajkovej omacke:
Hot meatballs with mozarella pearls in chilli tomato sauce:

Gulky:mlete maso, jarna cibulka, cesnakova pasta, sojova omacka, horcica ,vajicko, sol, cierne korenie, stiplava cervena paprika, sladka cervena paprika, struhanka, mozarella perlicky

Omacka:olej, muka, paradajkovy pretlak, sol, cierne korenie, cervena sladka a stiplava paprika, cukor

Meatballs: mince meat, spring onion, garlic paste, soya sauce, mustard, egg, salt, black pepper, red hot paprika and red sweet paprika, breadcrumbs, mozarella pearls

Sauce: oil, flour, tomato puree, salt, black pepper, red hot and sweet paprika, sugar


Takze z materialu ;) na gulky si vytvarujeme gulky. Vajicko davam len jedno, lyzicku horcice..Do stredu kazdej gulky si dame jednu perlu. Ono si to take mozarellove gulicky... tu hla ich vidiet..

Everything what is writen for meatballs mix 2gether. Im putting just 1 egg and 1 tea spoon of mustard. Spices ..its up to you...  And shape the balls into the center of each put a mozarella pearl.
 
Here r my balls ;)

Zohrejeme olej, pridame muku - urobime zaprazku. Pridame cervenu mletu papriku (obidve). Zalejeme s vodou a pridame 2 lyzice paradajkoveho pretlaku. Poriadne pomiesame. Nechame prejst varom..Posolime, popeprime, pocukrime (asi jedna lyzica cukru). Pridame gulky, a asi 2o min ich nechame sa varit . Davame pozor, aby sa neprilepili k dnu, ak by nahodou syr vytiekol. Ja som mala najvacsie obavy z toho syra, lebo som to predtym takto nerobila. Ale koncila trvanlivost syra, tak trebalo ho niejako spotrebovat ;) Ale alhamdullilah nevytiekol...

Heat the oil, add flour a little bit...stir it well. Be carefull, we dont want any lumps. Add red paprika (both of them). Pour water in...glass by glass.. How many? Depends on you ..how much sauce u want... and add 2 table spoon of tomato puree. Stir it. Let it boil. Salt it, pepper it and add sugar (approx 1 table spoon of sugar). Add meatballs in. And let it cook for approx 20 min. Check it sometimes, we dont want meatballs stick to the pan. It can happen if cheese leaks. I have been so nervous cos of it, but alhamdullilah, meatballs kept their shape, and cheese stayed inside.


No comments:

Post a Comment